Dag 2: Lincoln Park Zoo & Downtown Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu Dag 2: Lincoln Park Zoo & Downtown Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu

Dag 2: Lincoln Park Zoo & Downtown Chicago

Blijf op de hoogte en volg Latoya&Andre

02 September 2015 | Verenigde Staten, Chicago

Het ontbijt in The Magestic was prima, ze hadden alles op een warm buffet na. We raakten in gesprek met een aardige medewerker en die raadde ons aan vandaag een boottocht te maken in Chicago. De Chicago River stroomt namelijk dwars door de stad heen.

Maar eerst zijn we Lincoln Park Zoo gaan bezoeken, de gratis dierentuin van Chicago. De wandeling ernaartoe was al schitterend, een stukje door Lincoln Park heen. We zagen ontzettend veel eekhoorns daar in dat park en waren stomverbaasd dat ze op ons af kwamen toen we bleven staan, zo tam waren ze. Wij balen dat we geen nootjes bij ons hadden. Ik had er eentje die kwam helemaal tot bij me en tikte even met zijn pootje tegen mijn vingers als om het nootje dat ik niet had uit mijn hand te meppen. Zo schattig.

De dierentuin was schitterend, niet enorm groot, maar heel mooi onderhouden en met leuke dieren, ook dieren die wij nog nooit in een dierentuin hadden gezien. En de medewerkers waren ook zo behulpzaam en aardig. Nou is dat toch al onze algemene indruk van de Amerikanen, ze houden de liftdeuren voor je open, zeggen om de haverklap sorry als ze ook maar heel lichtjes tegen je aanstoten en altijd goeiedag zeggen en vragen hoe het met je gaat, hele aardige mensen hier.

Daarna hebben we de bus naar het centrum van Chicago gepakt. Toen we uitstapten bij die boottour hebben we onze ogen echt uitgekeken met al die wolkenkrabbers, wat een indrukwekkend gezicht! Om 2 uur konden we met de boot mee. Die ging een stuk door het centrum heen, waar we van de gids uitleg kregen over veel gebouwen en een stukje geschiedenis van de stad. We zijn ook een stuk Lake Michigan op gevaren - een enorm meer van 190 km breed - zodat we een schitterend zicht op de skyline hadden. Een megagoed idee van die hotelmedewerker!!

Verder de avond rustig op de hotelkamer doorgebracht, morgen vroeg op voor onze vlucht naar Vancouver.

• 03 September 2015 - 12:37

Pa:

Zit je in america en ga je naar canada zit je op de boot en heb je een petje op van New Zealand dat kan toch niet!!!!!!!
    Maar jullie vermaken je en dat is de bedoeling
    groetjes van ons

• 03 September 2015 - 12:38

Latoya&Andre :

Tja pa, ik had geen ander petje haha :)

• 03 September 2015 - 13:38

Ron:

Hey, Dat ziet er allemaal top uit. Mooi he die skyline, beetje Rotterdams ;-)

Veel plezier in Canada :-)

Groetjes,

Ron en Rita

• 04 September 2015 - 01:53

Latoya&Andre :

Dank jullie wel lieverds!!