Dag 4: Capilano Suspension Bridge & Grouse Mt. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu Dag 4: Capilano Suspension Bridge & Grouse Mt. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu

Dag 4: Capilano Suspension Bridge & Grouse Mt.

Blijf op de hoogte en volg Latoya&Andre

04 September 2015 | Canada, Vancouver

Wij dachten lekker vroeg naar de Capilano Suspension Bridge te gaan - een touwbrug boven de Capilano River - omdat het dan nog lekker rustig zou zijn. Verkeerd gedacht. Ik vroeg mij serieus af of het nog zomervakantie was, zoveel mensen. Toen we echter later op de dag aan onze buschauffeur vroegen waarom het nou nog zo druk was, antwoordde hij: 'Crowded? This is not crowded, believe me, I have seen crowded in summer!' Oké, dus gewoon altijd bedrijvig hier zullen we maar zeggen.

Maar goed, Capilano Park heeft 3 verschillende attracties, ten eerste dus de touwbrug. Ontzettend wiebelig met zoveel mensen die er overheen lopen en in het begin heb ik mij wel vastgehouden, maar daardoor ging het filmen niet zo fijn, dus toch maar zonder me vast te houden verder. Best cool ;) Het is een rivier waar altijd veel zalm zwemt, de zalmtrek is 6 weken geleden begonnen, maar we zagen alleen forel. Het weer was wel helder en lekker, dus hadden we schitterend uitzicht op de bergen.

De tweede attractie is de Canopy Walk, wat betekent dat ze paden tussen de boomtoppen hebben gebouwd, waardoor je dus zo ongeveer onder het bladerdak door door het bos wandelt. Erg leuk.

Tot slot was er de Cliff Walk, een beetje hetzelfde, maar dan langs de rotsen, weer met prachtig uitzicht op rivier en bergen.

Toen was het middag en bekeken we wat we die dag nog wilden doen. We zagen in de verte een kabelbaan heel hoog de bergen in gaan, dus zijn we even gaan vragen waar die zich bevond. Dat is dus Grouse Mountain. Het nadeel was dat met die kabelbaan naar boven en beneden achterlijk duur was, dus besloten we om de berg gewoon te voet te beklimmen. We namen een bus naar Grouse Mountain en hebben eerst even nagevraagd hoe lang die wandeling was en hoe de weg was. Best wel avontuurlijk en ook best wel uitdagend, werd er lachend gezegd. Maar je kon dan wel, eenmaal op de top, voor heel veel minder geld terug met de kabelbaan. Sterker nog, je mag niet eens terug omlaag wandelen. De medewerker zei dat de wandeling ongeveer 1,5 uur zou duren. Nou, daar schrikken Toy en Dré niet voor terug natuurlijk. Dus met onze wandelschoenen toch al aan en water in de rugtas maakten we ons op weg de berg omhoog ...
... en dat viel vies tegen ... :P Alleen maar steil klimmen, voornamelijk dus echt over rotsen en stenen die ze als trappen hebben geprobeerd neer te leggen voor de wandelaars. Mijn God, wat was dat zwaar! 1,5 uur? Hardlopend zeker! Wij hebben er net geen 4 uur over gedaan. Maar ... we hebben de top gehaald en zijn onwijs trots op onszelf!! En de moeite waard was het ook helemaal met dat geweldige uitzicht! Ook heel leuk om met die kabelbaan terug te gaan, die op 2 plekken megasteil omlaag ging en bijna een Tower of Terror-gevoel gaf!

Met 2 bussen terug naar het hotel, even wat bijgekomen en daarna nog even het centrum in, gezellig wat shoppen, kleine boodschapjes doen voor morgen en eindelijk mijn eerste Starbucks in Canada, dat had ik wel verdiend!!