Dag 10 Telegraph Cove: Whale Watching - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu Dag 10 Telegraph Cove: Whale Watching - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu

Dag 10 Telegraph Cove: Whale Watching

Blijf op de hoogte en volg Latoya&Andre

10 September 2015 | Canada, Telegraph Cove

Wat een megagave dag vandaag! Om 1 uur 's middags hadden we weer een Whale Watching Tour, maar nu met een normale boot, waar je echter ook gewoon op het dek kon staan. Wij hadden mazzel en stonden helemaal vooraan in de punt van de boot. Onze gids Jackie was oorspronkelijk Nederlandse, maar woont al 15 jaar in Telegraph Cove. Als ze Engels sprak, hoorde je totaal geen Nederlands accent meer, maar als ze Nederlands sprak, hoorde je wel een Engels accent, zo grappig.
We hoefden niet eens de zee op, we bleven gewoon in de baai en het duurde niet lang of we zagen een bultrug, die ook even heel mooi zijn staart liet zien. En toen waren er opeens overal om ons heen orka's, een schitterend gezicht! Er wonen hier een paar families, die allemaal alleen maar viseters zijn. Ze communiceren onderling en iedere familie heeft zijn eigen taal. Ze hadden een radio met sonar op de boot en zo nu en dan legden ze de boot stil en dan lieten ze horen hoe de orka's met elkaar communiceerden. Het schijnt dat mannetjesbultruggen ook zingen en ze zijn er tot op heden niet achter waarom ze dat doen. Het lied is ook hetzelfde bij alle mannetjes. De orka's werden vandaag erg verveeld door de dolfijnen en ze laten zich er blijkbaar gewoon door wegjagen, bijzonder. Maar goed, heel veel orka's dus en later ook nog eens 4 bultruggen en zeearenden, dolfijnen en zeeleeuwen. Op de terugweg kwamen er zelfs een paar Dalls bruinvissen met ons mee zwemmen, een grote verrassing! Het schijnen geen dolfijnen te zijn, maar ze gedragen zich wel zo. Veel gezien dus vandaag, supervoldaan!

• 11 September 2015 - 09:57

Ron:

Wow niet te veel gezegd dat dit een topdag was. Dit zal jullie altijd bij blijven.

Op naar het volgende avontuur

• 11 September 2015 - 19:08

Joop:

Nou ik heb ook een top dag beleeft in Blijdorp met twee jonge ijsbeertjes en twee jonge bonito's en een leuk jong olifantje van 3 weken.
    Dus doe ik het hier maar mee.
    Met de katjes alles goed.
    geniet nog maar gr. Pa en Ma

• 12 September 2015 - 13:06

Wim En Nel:

Net terug van een weekje Schin op geul .Wat hebben jullie al een hoop ondernomen en gezien.
    We genieten van jullie reisverslag en foto's. Nog heeeeeel veel plezier. gr. Wim & Nel

• 12 September 2015 - 17:14

Latoya&Andre :

Bedankt Wim en Nel, er komt nog veel meer moois aan! Hebben jullie het fijn gehad in Schin op Geul? Groetjes terug van ons!

• 12 September 2015 - 17:15

Latoya&Andre :

Een dagje Blijdorp is altijd leuk pa! Thanks dat je zo goed voor onze lieverds zorgt!