Dag 11: Inside Passage - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu Dag 11: Inside Passage - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu

Dag 11: Inside Passage

Blijf op de hoogte en volg Latoya&Andre

11 September 2015 | Canada, Prince Rupert

Om half 4 ging de wekker vanochtend, om half 5 hebben we uitgecheckt (oftewel de sleutel gewoon in de kamer achtergelaten, want zo vroeg was er nog niet eens iemand bij de receptie van de lodge). Naar Port Hardy gereden, waar om half 8 de veerboot naar Prince Rupert vertrok. Het is een overtocht van zo’n 14 uur, dus megalang, met halverwege een tussenstop bij het eiland Klemtu, waar het echter alleen maar uitladen en inladen is, daar kunnen we er niet even af. We hadden er ook voor kunnen kiezen ’s nachts te gaan, maar we wilden wat van de tocht kunnen zien en bovendien zijn slaapcabines een heel stuk duurder. Het is een schitterende en enorme boot, met knusse lounge- en zitplekken bij de grote ramen. We hebben onderweg zelfs dolfijnen en bultruggen gezien. En Dré zag zelfs nog een zwarte beer aan de oever. Ja, het is erg lang en vermoeiend, maar het uitzicht is prachtig en we hebben kaarten, yahtzee, (puzzel)boeken en natuurlijk de laptop bij ons, dus we hoefden ons niet te vervelen 

• 12 September 2015 - 18:26

Jeroen:

Supergaaf! Ben benieuwd naar de foto's als ik dit zo lees!

• 12 September 2015 - 20:59

Ron:

Zeker een joekel van een schip.

Dre gaat toch geen beren zien