Dag 12: Stewart & Hyder - Reisverslag uit Stewart, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu Dag 12: Stewart & Hyder - Reisverslag uit Stewart, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu

Dag 12: Stewart & Hyder

Blijf op de hoogte en volg Latoya&Andre

12 September 2015 | Canada, Stewart

Ondanks de lange dag gisteren op de veerboot waren we er alweer om half 8 uit. We hadden vandaag weer 6 uur rijden voor de boeg. Na een lekker ontbijtje in het hotel in Prince Rupert hebben we onze spullen weer bijeen geraapt en zijn we gaan rijden, richting Stewart, onze volgende bestemming. Al vrij snel zagen we onderweg een beer heel vlakbij langs een kreek lopen aan de voet van de weg waar we overheen reden. Helaas geen mogelijkheid om te stoppen, maar wel gaaf.

Ergens halverwege is Dré van de snelweg afgeweken en kwamen we prompt terecht op een onverharde weg van 40 km lang. Hoewel we een terreinwagen hebben, was het toch al snel vervelend, maar er gebeurde onverhoopt iets dat die hele hobbelweg in één klap weer goedmaakte (naast de mooie en rustige omgeving): er staken prompt twee zwarte beren over!!! Ik heb ze goed op de filmcamera kunnen krijgen, was gelukkig op tijd! Ze waren nog vrij jong, niet volwassen in ieder geval. Ze gingen maar snel het struikgewas aan de andere kant van de weg is ;)

In de namiddag kwamen we in het schattige, rustieke, door hoge bergen omgeven plaatsje Stewart aan. Daar hebben we een al even schattige kamer in de Ripley Creek Inn, compleet met woonkamer en ook nog eens 2 lounges voor gezamenlijk gebruik met andere gasten. Na het inchecken zijn we meteen nog even naar Hyder gereden en dat is dan weer een stukje Amerika, namelijk Alaska. Daar ligt Fish Creek, een plek waar geregeld beren (en zelfs wolven!) van de zalm komen snoepen. Er waren vanochtend 2 grizzly's gezien, maar wij hadden vanavond geen geluk. We gaan er morgenochtend meteen om half 7 naartoe, dan hebben we de meeste kans.

Vlak voor Stewart zagen we nog Bear Glacier, een gletsjer.

• 13 September 2015 - 10:27

Ron:

Wat een landschap. Leuk om toch steeds weer beren tegen te komen. Hopelijk vandaag ook weer.

We zijn heel benieuwd naar de foto's en filmpjes als jullie terug zijn.

Straks naar de Kuip.

Adios amigo's :-)