Dag 21: Banff National Park - Reisverslag uit Banff, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu Dag 21: Banff National Park - Reisverslag uit Banff, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu

Dag 21: Banff National Park

Blijf op de hoogte en volg Latoya&Andre

21 September 2015 | Canada, Banff

Yes, vandaag veeeel beter weer, alles helder! We wilden lekker gaan wandelen bij Lake Louise, een van de topattracties hier. Nou, dat was ook te merken, het was er zo enorm druk dat we foto's hebben genomen en ons maar weer hebben omgedraaid. Voornamelijk weer busladingen Aziaten en dat bedoel ik absoluut niet discriminerend, maar ze zijn gewoon O-VER-AL!!

Aangezien we tijd gespaard hadden bij Lake Louise, dachten we laten we ook maar even bij het andere meer, Lake Moraine, gaan kijken. Daar zijn we niet eens gekomen: stond al een file om überhaupt op de parkeerplaats te komen. We snappen er helemaal niets van, zelfs bij het informatiecentrum hadden ze geen idee waarom het zo allejezus druk nu is. Nu zijn Jasper en Banff natuurlijk ultratoeristische plaatsjes, maar je zou toch zeggen, 3 weken na het eind van het seizoen, dat het wat rustiger is. Maar goed, meer dus niet gezien, maar de weg ernaartoe was zo ongelooflijk mooi met hoge bergen dat we toch blij waren daar in ieder geval even te hebben gereden.

Het was al na de middag toen we op weg gingen naar een wandelpad dat we nog wilden doen. Alleen reden we er in eerste instantie langs en konden het niet echt vinden, omdat het niet goed aangegeven stond. We kwamen uit bij een skigebied. Norquay, waar Dré even is gaan vragen. Maar toen zagen we daar dat er een stoeltjeslift in gebruik was. Voor een schappelijk prijsje kon je 2000 meter hoog de bergen in en weer terug. Er is hier een gondola niet we eigenlijk op ons lijstje hadden staan, maar die is een stuk duurder en toen we uiteindelijk ,met deze doodgewone stoeltjeslift helemaal boven waren en dat uitzicht zagen ... mensen, dat is echt het mooiste uitzicht dat wij ooit hebben gezien en dat zelfs terwijl we in Nieuw-Zeeland zulke mooie landschappen hebben gezien. We konden de gondola die we hadden willen doen in de verte zien en wij kunnen ons - gezien de positie - niet voorstellen dat het uitzicht daar nog mooier is dan vanaf het punt waar wij zaten. Bovendien zijn die gondola's helemaal dicht en zit je er met z'n zessen of zo in en deze stoeltjes zijn natuurlijk helemaal open en schommelen lekker, dus hebben we ons prima vermaakt. Plus het feit dat hier nauwelijks toeristen waren, want deze stoeltjeslift doet het nog maar 2 jaartjes ook in de zomer, dus bijna niemand weet er nog van, behalve de mensen die vaak gaan skiën eigenlijk. Boven op de berg zat een kleine bistro waar we echt een ongelooflijk lekkere en ook nog eens lichte lunch hebben genoten: lekker brood met 2 soorten zelfgemaakte spreads (eentje met zalm en eentje met artisjok) en geroosterde noten. Echt zo lekker! En het uitzicht terwijl we aten, grandioos! Soms zijn het de onverwachte dingen die het mooist zijn en dit was tegelijkertijd een van de mooiste dagen van de vakantie.

Die wandelroute hebben we uiteindelijk ook gevonden en dat was ongeveer 1,5 uur wandelen, redelijk steil een berg op en weer omlaag. Opnieuw op beerterrein, maar geentje tegengekomen. Ook geen uitzicht hier, maar wel schitterend door het bos, met bijna geen andere wandelaars.

In de avond zijn we - voor de derde keer deze vakantie - bij Boston Pizza gaan eten, gewoon omdat ze er zo ontzettend veel verschillende dingen hebben - ook heerlijke salades - en het er gewoon ook heel erg lekker is.

Nou, dat was 'm dan, de allerlaatste dag. Wij hopen dat jullie allemaal een beetje mee hebben kunnen genieten. Wij hebben weer een topvakantie gehad en zoveel meegemaakt en gezien, jullie horen de verhalen allemaal nog wel! Morgen vertrekken we om 8 uur naar Calgary Airport en dan begint de lange reis terug naar huis. Morgen dus ook geen verhaaltje meer, we zien jullie allemaal snel weer!

• 22 September 2015 - 08:50

Ron En Rita:

Wat een onverwachte topdag. Uiteraard wensen wij jullie een goeie reis naar ons kikkerlandje.

Tot snel

• 22 September 2015 - 08:58

Jeroen:

WAT een afsluiter zeg. Te mooi! Voor nu alvast een hele goede terugreis gewenst en tot donderdag?

Groetjes,

Jeroen

p.s. vrijdag ga ik naar Barcelona dus we moeten wel ff snel meeten...

• 22 September 2015 - 14:41

Latoya&Andre :

Woensdagochtend landen we weer in Nederland Jeroen. Moeten we misschien die dag of donderdag even bij zien te kletsen, komt goed!!