Dag 3: Vancouver Down Town & Stanley Park - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu Dag 3: Vancouver Down Town & Stanley Park - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu

Dag 3: Vancouver Down Town & Stanley Park

Blijf op de hoogte en volg Latoya&Andre

03 September 2015 | Canada, Vancouver

Vroeg uit de veren (wekker op 5 uur, maar om 4 uur gewoon al wakker). Om 6 uur kwam een taxi ons ophalen en reden we terug naar Chicago O'Hare Airport. Daar hadden we om 9 uur de vlucht naar Vancouver. Vlucht van ongeveer 4,5 uur.
We werden van de luchthaven opgehaald door een taxi van het hotel waar we verblijven, de Greenbrier. Om het centrum in te komen, rij je over een brug en zie je heel mooi de skyline van Vancouver. Helaas waren we allebei te zeer onder te indruk om eraan te denken die te fotograferen of filmen. Misschien hebben we overmorgen nog de kans als we met het OV teruggaan :P
Nadat we waren ingecheckt in het hotel, zijn we naar Stanley Park gewandeld en daar kregen we de eerste indrukken van de prachtige natuur van Canada, met een meer, de oceaan en de bergen op de achtergrond. We hebben een lekker stuk gewandeld (en het is hier een heeeeeel stuk minder heet, zo'n 15 graden, meer mijn temperatuur!) en hebben de totempalen in Stanley Park bezocht. Het is hier bedrijvig, maar niet onmogelijk druk.
Een dingetje dat wel vervelend is in Amerika en ook hier, is dat je heel vaak bij het kopen van spullen en eten en drinken bij de kassa nog de btw erbij krijgt, dus niet de prijs betaalt die bij een product staat. Nu staat de Canadese dollar gunstiger dan de Amerikaanse dollar, maar dan nog moet je dus oppassen.

Onze hotelkamer is trouwens heel verrassend met een eigen lounge en keukentje. Nadeel is alleen dat we pal naast de balie zitten en alles meekrijgen wat er in de ontvangstruimte gebeurd :P

Een leuk feitje dat ik nog over Chicago ben vergeten te vermelden: de benaming 'Windy City' heeft kennelijk niets te maken met het feit dat het hard waait in de stad. Nee, het is een knipoog naar de opgeblazen 'windbuilen' van politici in Chicago :)

Oh, nog iets vergeten: we hoorden in Chicago aldoor een heel raar geluid, ik kan het niet goed uitleggen, het klinkt een beetje als een stroomleiding vermengd met het tjirpen van krekels, vermengd met het geluid van spreeuwen. Wij hebben aan iemand in de dierentuin daar gevraagd wat dat in vredesnaam voor geluid is, want we hoorden het echt overal. Blijkt dat dat cicaden waren. Zo bijzonder. Jammer genoeg kon je ze niet zien.

• 04 September 2015 - 21:42

Ron:

Cicaden, zoiets kennen wij vanuit Turkije, maken een aardig kabaal.

FF andere landen dan hier, mooi toch :-)

Greetz

• 05 September 2015 - 04:38

Latoya&Andre :

Ja idd een herrie, vooral als je geen idee hebt wat het is!