Dag 8 Ucluelet: Bear Watching Tour - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu Dag 8 Ucluelet: Bear Watching Tour - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Latoya&Andre - WaarBenJij.nu

Dag 8 Ucluelet: Bear Watching Tour

Blijf op de hoogte en volg Latoya&Andre

09 September 2015 | Canada, Ucluelet

We begonnen de ochtend met een fraaie wandeling genaamd de Lighthouse Loop hier in Ucluelet. Het was een route door het bos en langs de kust. We hebben tijdens deze wandeling maar liefst 4 zeearenden gezien!

Om 15:00 uur hadden we de Bear Watching Tour, opnieuw met een zodiac, alleen ging het er ditmaal over het algemeen ietsje rustiger aan toe, met name in de haven. We gingen de oevers langs op zoek naar beren die van de zalm komen snoepen. Die zagen we trouwens her en der uit het water springen. Ook zagen we een mannetjeszeeleeuw die heel nieuwsgierig een tijdje bij ons bleef en ons bekeek. En ook zagen we weer een aantal zeearenden van heel dichtbij, zelfs een moeder met jong op de oever. Maar al die tijd nog geen enkele beer. We gingen een stukje de haven uit en daar ging het weer wat harder, hoewel nog lang niet zo hard als in Victoria. En toen zagen we eindelijk een beer, en niet zomaar een beer, maar een moeder met 2 jonkies!! Het zijn zwarte beren in dit gebied, erg mooi om te zien. Later zagen we ook nog een wasbeertje op de oever van een eilandje.

In de avond hebben we nog geprobeerd naar een zalmkwekerij te gaan waar blijkbaar een plek is waar je ook vissende zwarte beren kunt zien, maar die was helaas vandaag net niet open voor publiek. Dan maar terug naar ons gezellige huisje en er een rustig avondje van maken.

Ze hebben hier bij de receptie trouwens een hele mooie en lieve Siamese kat, die even lekker bij ons kwam knuffelen toen we even van de WiFi gebruik gingen maken ;)

• 09 September 2015 - 11:18

Ron:

Mooi. Er lagen ook heel wat tandenstokers langs de kant.
    Een hele belefenis weer, zeearenden schitterende beesten en leuk om de 3 beertjes te hebben gezien.